Przypomnienie hasła
System nie potrafi "przypomnieć" Ci hasła, ponieważ są one przechowywane w bazie w postaci zaszyfrowanej i nie znają ich nawet administratorzy Systemu."Przypomnienie" hasła oznacza więc w gruncie rzeczy jego zmianę, która odbywa się w trzech etapach:
- 1. Proszę wpisać w poniższym polu adresu email, którego używasz w Systemie.
- 2. Na ten adres System wyśle email informujący właściciela skrzynki pocztowej, że anonimowy użytkownik zgłosił żądanie zmiany hasła. Email będzie zawierał link, po którego naciśnięciu (czyli potwierdzeniu żądania zmiany hasła) nastąpi etap trzeci. Od tego momentu dotychczasowe hasło do Systemu jest już nieaktualne.
- 3. Po potwierdzeniu żądania zmiany hasła System wysyła drugi email, zawierający login oraz wygenerowane automatycznie NOWE hasło.
Etap 1: proszę wpisać w poniższym polu adresu email, którego używasz w Systemie.
Użytkownicy często pytają dlaczego System nie wysyła emaila z nowym hasłem bezpośrednio po zgłoszeniu żądania jego zmiany. Proszę zwrócić uwagę, że:
- 1) w momencie wygenerowania nowego hasła, dotychczasowe hasło przestaje być ważne
- 2) adresy email są powszechnie znane
Gdyby więc email z nowym hasłem był generowany bezpośrednio po zgłoszeniu żądania, to byłoby możliwe, aby dowolny anonimowy użytkownik mógłby zmienić hasło do dowolnego konta Systemu, znając wyłącznie adres email właściciela tego konta. Aby tego uniknąć, na skrzynkę pocztową właściciela konta jest wysyłany najpierw email z prośba o potwierdzenie żądania zmiany hasła.