Jak wysłać wniosek przez ePUAP?
Przy wysyłce wniosku przez platformę ePUAP należy stosować się do informacji zawartych we wniosku lub w regulaminie konkursu, dla którego składa się wniosek. Należy także pamiętać o następujących zasadach:
- konto na platformie ePUAP musi należeć do podmiotu, w imieniu którego składany jest wniosek,
- Profil Zaufany lub certyfikat kwalifikowany musi należeć do osoby uprawnionej do podpisu wniosku oraz jego wysyłki przez platformę ePUAP w imieniu danego podmiotu.
Jeżeli wnioskodawca zdecyduje o przesłaniu wniosku z wykorzystaniem ePUAP (poprzez konto podmiotu), konieczne będzie dołączenie wniosku do pisma ogólnego.
Należy pobrać część A wniosku (w przypadku wniosków kierowanych do Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego) z systemu OSF w formacie PDF, a następnie dołączyć ją do formularza pisma ogólnego na platformie ePUAP i potwierdzić profilem zaufanym (służbowym kierownika podmiotu lub osoby upoważnionej pisemnie). Opatrzony podpisem zaufanym formularz pisma ogólnego zawierający część A wniosku należy wysłać na elektroniczną skrzynkę podawczą podmiotu, do którego kierowany jest wniosek.
Po wysłaniu pisma ogólnego wraz z załączonym wnioskiem, wnioskodawca otrzyma elektroniczne urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP) pisma. To potwierdzenie jest tak samo ważne jak potwierdzenie odbioru listu poleconego, który jest wysłany pocztą tradycyjną.
Wniosek uznaje się za wysłany, gdy jego status w systemie OSF ma status wysłany i wnioskodawca otrzymał wygenerowane przez platformę ePUAP urzędowe poświadczenie przedłożenia UPP.