Podpis cyfrowy (kwalifikowany podpis elektroniczny) – najczęstsze problemy
Nie należy mylić podpisu cyfrowego z podpisem profilem zaufanym.
Są to dwa odrębne sposoby podpisywania dokumentów. Dokładne informacje o tym czym różnią się ww. podpisy są dostępne pod adresem: Czym różni się sposób wysyłki wniosku przy użyciu podpisu cyfrowego a ePUAP?
Plik został podpisany prawidłowo, a weryfikacja podpisu jest negatywna.
Należy sprawdzić czy plik, który został pobrany z systemu nie został skopiowany w inne miejsce na komputerze. Należy podpisać i ponownie załączyć do systemu w sekcji Elektroniczna wysyłka dokładnie ten plik, który został pierwotnie pobrany (z pieczęcią systemu ZSUN/OSF) oraz podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
![Widok fragmentu sekcji "Elektroniczna wysyłka". Czerwona strzałka wskazuje opcje "Pobierz wniosek z podpisem ZSUN/OSF".](https://osf.opi.org.pl/wp-content/uploads/2022/06/image-6.png)
![Widok przykładowego pliku pobranego z systemu OSF.](https://osf.opi.org.pl/wp-content/uploads/2022/06/image-7.png)
Przy pomocy opcji Dodaj plik należy załączyć w systemie dokładnie ten plik, który został podpisany. Nie należy go kopiować w inne miejsce na komputerze ani w żaden sposób modyfikować.
![Widok fragmentu sekcji "Elektroniczna wysyłka". Czerwona strzałka wskazuje opcje "Dodaj plik" oraz przykładowy plik podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym.](https://osf.opi.org.pl/wp-content/uploads/2022/06/image-8.png)
Użytkownik otrzyma informacje o statusie weryfikacji podpisanego pliku.
![Widok fragmentu sekcji "Elektroniczna wysyłka". Czerwony kwadrat wskazuje na przykładowy status wstępnej weryfikacji "Pozytywna".](https://osf.opi.org.pl/wp-content/uploads/2022/06/image-9.png)