Wnioskodawcy – aktualizacja danych lub rejestracja w bazie OPI
Źródła danych dla wniosków i raportów w OSF
Podczas wypełniania wniosków bądź raportów w systemie OSF, dane dotyczące podmiotów lub osób uczestniczących w projektach mogą być wpisywane ręcznie, bądź wskazywane przez Redaktorów z bazy.
Poprzez dane pobierane z bazy można rozumieć dane pochodzące z dwóch źródeł:
- bazy systemu POLON – w systemie jest to opcja Wybierz z POL-on
- bazy systemu OSF, którą zasila baza Nauka Polska [1] – w systemie jest to opcja Wybierz z bazy OPI
Pobrane do OSF dane nie są aktualne – co robić?
- Sprawdź czy możesz zmienić pobrane dane ręcznie
Jeśli po pobraniu danych do wniosku/raportu widzisz możliwość ich edycji (przycisk Edytuj), możesz ręcznie skorygować pobrane dane.
- Jeśli nie możesz zmienić danych bezpośrednio w OSF
Oznacza to, że dane należy zmienić u źródła , tzn. bezpośrednio w bazie Nauka Polska lub POLON (jak zaktualizować dane źródłowe, opisano poniżej). Po ich aktualizacji, należy odświeżyć dane we wniosku OSF, ponownie wybierając ten podmiot/osobę lub korzystając z opcji Odśwież dane. Miej na uwadze, że przekazanie nowych danych do bazy OSF, może zająć jakiś czas.
Jak zmienić dane w systemie źródłowym dla OSF?
- Baza POLON
W przypadku nieaktualnych danych w bazie POLON, aktualizacji musi dokonać uprawniony do tego podmiot, który ma dostęp do tego systemu.
Zmian można dokonać, w oparciu o poniższe instrukcje z Centrum pomocy POLON:
- dla danych pracownika naukowego:
- zobacz wpis – Zmiana danych podstawowych pracownika
- dla danych instytucji:
- zobacz wpis – Zmiana/zarządzanie danymi instytucji – dostęp dla podmiotu,
- zobacz wpis – Zmiana/zarządzanie danymi instytucji – dostęp Ministerstwa.
- Baza Nauka Polska
Dane z bazy Nauka Polska stopniowo przenosimy do portalu Ludzie Nauki, możesz jednak nadal je uzupełniać i aktualizować w bazie Nauka Polska – dowiedz się jak obecnie aktualizować dane.
Sposób 1: Za pomocą formularzy aktualizacji danych dostępnych w bazie.
Sposób 2: Przez aplikację SYNABA
- Pobierz aplikację SYNABA i zainstaluj ją na swoim komputerze – działa ona wyłącznie na systemie Windows.
- Wypełnij w niej odpowiednie formularze aktualnymi danymi.
- Przesłane przez Ciebie dane zweryfikuje nasz pracownik, a następnie wprowadzi je do bazy.
Sposób 3: Skontaktuj się z nami
Napisz do nas: aktualizacja@opi.org.pl
Nie mogę znaleźć danych podmiotu lub osoby – co robić?
- Nie mogę znaleźć danych osoby lub podmiotu za pomocą Wybierz z bazy OPI
Jeżeli dane nie figurują w bazie systemu OSF oznacza to, że osoby lub podmiotu nie ma też w bazie Nauka Polska. W celu dołączenia go do bazy Nauka Polska należy założyć nowy profil instytucji za pomocą formularza zgłoszeniowego osoby lub formularza zgłoszeniowego instytucji.
- Nie mogę znaleźć danych osoby podmiotu za pomocą Wybierz z POL-on
Tylko wybrane jednostki systemu szkolnictwa wyższego i nauki mają do prawo dodawania nowych osób i podmiotów w POLON. Skontaktuj się z Helpdesk OPI PIB by uzyskać więcej informacji.
Nadal mam problem
Jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z OPI PIB korzystając z elektronicznego systemu zgłoszeniowego Helpdesk lub zadzwoń do Helpdesku pod numer telefonu: (+48) 22 351 71 01 (pracujemy w dni robocze w godzinach 8:15 ‑ 16:15).